22 Şubat 2014 Cumartesi

Gezmece# Harika Bir Sergi Gezdim :)

   Herkese merhaba,

   Bugün nerelere gittim nerelere gittim :) Human Body Exhibition'ı duymuşsunuzdur. Dünyayı dolaşan bir sergi kendileri. Bugün ben de İstanbul Akvaryum'daki sergiye gittim.

   Daha önce de İstanbul Modern'e Body Worlds olarak gelmişti Yaşam Döngüsü. Gördükleriniz karşısında resmen canlı vücutlarına hayran kalıyorsunuz. Öyle bir tasarımı, döngüsü var ki vücutlarımızın görünce hayranlıkla bakıyorsunuz. Neyse çok uzatmayalım :)

   Gerçek insan vücutları plastinasyon denen özel bir yöntemle donduruluyor. Ve bizler için sergiye hazırlanıyor. Aslında bir sürü fotoğraf çekip sizlerle paylaşmak isterdim ancak sergide fotoğraf çekmek yasaktı. O yüzden internette paylaşılan fotoğraflardan koyuyorum.


   Öldükten sonra vücudunu tıbbi ve eğitim amaçlı kullanılmasına izin veren insanların bedenleri donduruluyor ve bunlarla bir sergi hazırlanıyor. Televizyonlardan, dergilerden ve ya bir sürü kanaldan biz zaten insan vücudunu az çok biliyoruz. İç organlarımızın şeklini, yerini ortaokul derslerimizde az da olsa görüyoruz. Eğer okul hayatının geri kalan kısmında sağlık bölümlerinden birini seçerseniz daha fazla bilgi sahibi oluyorsunuz. Ancak bu kadar açık ve orjinal vücutları ülkemiz şartlarındaki üniversitelerde görmek, incelemek mümkün değil. O yüzden ilgilenenlerin mutlaka gitmesini öneriyorum.


thehumanbodyexhibition (32)
   Özellikle ceninlerin yaşam döngülerine hayran kaldım. Bir parmak boyutundan bile daha küçük olan bir cenine dikkatlice baktığınızda parmaklarını dahi seçebiliyorsunuz. Cenin bölümü insan oluşumunun 5 haftalıktan 20 haftalığa kadar gösteriyor. Ve o ufacık ceninlerin kısacık sürelerde nasıl hızla büyüdüğünü gelişimini görebiliyorsunuz. Ve bu bölümden sonra kürtaj ve ceninin birey sayılması konusunda biraz daha ciddi düşüncelere kapılıyorsunuz. Tam bir eğitim alanı diyebilirim.

   Sergi fiyatları ise oldukça makul fiyattaydı. Öğrenci girişi 22.50 TL idi. Biletler biletix ve sergi girişinde satılıyor.

   Human Body İzmir Sergisi Sayfasında da sergiyle ilgili çok güzel açıklamalar okudum. İstanbul için böyle bir sayfa varsa da görmedim malesef :)



   Umarım ilginizi çeken bir konudur. Sizler de gittiniz mi? Bu sergi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder