24 Şubat 2014 Pazartesi

Blogumuzu Yedeklemeyi Unutmayalım

   Merhaba arkadaşlar,

   Az önce öğrendim ki sevgili Melis'in blogu saldırıya uğramış ve arkadaşımız blogunu, tüm yazdıklarını, takipçilerini kaybetmiş. Geri alma yöntemini bilen var mıdır? Ben bilmediğim için sizlerle blogumuzu nasıl yedekleriz, onu anlatmaya çalışacağım. Umarım sizler için faydalı olur.


   1-Öncelikle blog sayfamızdan "Tasarım"a tıklıyoruz. Sağ üstte bulunmakta kendileri.




   2-Ardından blogger kontrol panelimiz açılacak. Oradan da "Ayarlar" sekmesine tıklıyoruz. 


  
    3-Ayarlar'a tıkladıktan sonra altında bir çok sekme çıkacak. Biz alttaki "Diğer"e tıklıyoruz. 




   4-Karşımıza çıkan sayfadan "Blogu dışa aktar"a tıklıyoruz. 

   5-Ardından karşımıza bu pencere çıkıyor. Onda da "Blog'u indir"e tıkladıktan sonra bitti sayılır:)

   6-Evet şimdi de dosyamızı hangi klasöre indireceğimizi seçip işlemi tamamlamış oluyoruz. 

   Ama unutmayalım ki blogumuzu yedeklediğimizdesadece o güne kadar yazılanları yedeklemiş oluruz. Yani belirli aralıklarla (ayda 1 kez gibi) blogumuzun kopyasını indirmemiz bizim için oldukça faydalı olacaktır. 

   Melis'in başına gelenler için çok üzgün olduğumu belirtmek isterim. Melis şimdi yeniden bir blog açtı ve oradan bizlere paylaşımları oluyor. Buradan Melis'in yeni bloguna bakabilir tekrar izleyicisi olabilirsiniz.

   Hoşçakalın
   

5 yorum:

  1. Desteğin için tekrar tekrar teşekkürler canım.. Ve bence çok faydalı bir yazı olmuş.. Ben de blogumu yedekleseydim en azından yazılarımı kurtarabilirdim.. Okuyan arkadaşlarıma kesinlikle en azından yeni blog açmak zorunda kalsalar da yazılarını yeniden yayınlayabilme imkanları olabilmesi için yedekleme yapmalarını tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:) Evet canım haklısın. Aman olsun sende bundan sonra yedeklersin bir daha da böyle başın ağrımaz.

      Sil
  2. Çok üzücü neden böyle birşey yaparlar anlamadım... Yazı ve bilgilendirme için teşekkürler bende kaydettim ne olur ne olmaz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malesef engel olamıyoruz böylelerine. Kimisi gelir yazılarımızı çalıp kendi yazısı gibi paylaşır, kimisi bloga tamamıyla saldırıp her şeyi kaybetmemize neden olur... Rica ederim.

      Sil
  3. paylaşım için teşekkürler sayenizde çok faydalı bir şey öğrendim
    melis hn.bende üzüldüm umarım kısa zamanda tekrar toparlar
    Sevgiler,

    YanıtlaSil